Saturday, January 09, 2010

Show & Tell: Christmas 2009

I'm a bit behind on Show & Tell... Here comes the first of three thematic posts. The first is on the last of Nilla's December themes; Christmas 2009.

Countdown...

Secret Santa, aka Lala i Umeå, sent me this nice Christmas gift - tea and a muffins baking kit. Thanks (a bit belatedly)!!


I made some homemade pickled herring, a first for me! I have always thought it was difficult but it wasn't at all! I will definitely pickle again for Easter or Midsummer!


Herring pre-pickle


I tried two kinds of orange and cinnamon /or/ ginger pickle recipes


This is the first year we have our own Christmas tree



Christmas Eve

The tree at my parents' house and this year's collection of presents


Lots of them!


Peter arrived from lunch at his parents in time for presents. I was "tomte" and passed on the presents from their slightly hidden place under the tree and behind the sofa, usually to Dad first who then passed it on to the right recipient (I'm a lazy Santa...)


Belgian beer goes well with Christmas presents; Dad, Granddad and Peter drank most it though while the rest of us had julmust


Peter was very happy for one of his Christmas presents, maybe it was Guitar Hero 5 for Wii, my present to him (in addition to tickets to Raw Comedy), or the Martini glasses from my parents


Time to eat! From left: Peter, my grandfather, by brother, my mum and my dad


"My" herring



Christmas Day

The birds were also fed


Lunch on Christmas Day - still at my parents. In the evening we had dinner at Peter's parents' apartment together with his sister, her fiance, their uncle and two cousins, but the pictures didn't turn out :(

8 comments:

  1. First let me start by saying ALL the pictures are lovely. Your parents' place look nice and cosy. I like the picture of Peter and your family at dinner. LIghtning was just perfect. And then may I say WOW to the picked herring. Well done! I'm now motivated to show my own Christmas pictures:) Happy Sunday

    ReplyDelete
  2. Vilka härliga julbilder! Ni verkar haft en mysig jul. Min mama lägger alltid in egen sill så jag är uppväxt med heminlagd sill och gillar den mycket bättre än köpt. När jag bode i Sverige lade jag in sill själv, men här i USA har jag inte gjort det efersom jag inte hittat ättika. Jag lägger alltid in sill med ättisksprit och socker som grund i lagen.
    Kul att din sill blev bra!
    Kramar!

    ReplyDelete
  3. Edina - Thanks :) We sure like our mood lighting in Sweden! :) I really thought it was difficult to pickle your own herring but now when I know better I will do it again! Looking forward to seeing your Christmas pictures!

    Saltistjejen - Tack :) Mina föräldrar har sällan lagt in egen sill (min morfar har gjort det ibland dock) så det har liksom inte varit någon tradition. Jag är inte någon stor sillälskare, gillar vissa sorter men inte alla och ibland föredrar jag köpt, men om andra äter så är jag glad. Jag kommer ju inte lägga in dem bara för min egen skull. Konstigt att du inte hittat ättiksprit? Jag trodde att alla lagar var med ättiksprit?? Den ena av sillarna blev jättebra och den andra mindre bra men okej. Men nästa gång ska jag nog testa ett helt nytt recept!

    Kram!

    ReplyDelete
  4. Vad mysiga bilder!! Värmen går rakt igenom min skärm. Så lugnt och skönt och då är det helt legalt att vara lat som tomte.

    Jag har heller aldrig lagt in sill och minsyster i malax är en hejare på det! Måste prova!!!

    ReplyDelete
  5. Låter som en trevlig jul! Jag brukar också fixa till min egna sill. Här är det bara lite knepigare, eftersom man inte kan få tag på oinlagd sill att gå ut ifrån. Men tar ju vad man har, så... ;-)

    ReplyDelete
  6. Taina - Vad trevligt att man kan förmedla lite värme! Vi tog det verkligen lugnt vid julklappsutdelningen, en klapp i taget. Antar att det blir lite annorlunda den dagen det finns barn i bilden!

    Prova! Det var inte alls svårt och kul att testa lite olika recept!

    Bejla - Jag tänker att det skulle finnas någon annan slags fisk som lämpar sig för inläggning? Det är ju ändå en stor fisknation! Men jag är ju bara nybörjare så vad vet jag :)

    ReplyDelete
  7. Jättefina julbilder!! Jag längtar redan till julen 2010, då jag hoppas att det blir en SKÅNSK jul för första gången sedan 2006!!!
    Min mormor gör världens godaste senapssill och jag gjorde en variant på den förra julen (08) på redan inlagd sill (den enda man kan hitta i PR), det blev nästan lika gott! Mormor har dock HELA sillfiléer i sin inläggning och det är mums!
    Kram

    ReplyDelete
  8. Petra - Tack! Jag läste först att du redan höll på att lägga in sill för julen 2010! Så blir det när man läser snabbt! :) Jag håller i alla fall redan tummarna för snö i Skåne nästa jul!

    Senapssill är en av mina sillfavoriter och jag ska nog faktiskt prova att lägga in det nästa gång!

    Kram!

    ReplyDelete