Friday, December 17, 2010

Show & Tell: End-Year Check

Since the end of the year is approaching Erica has included a recurring Show & Tell topic, the six-month review. I thought I'd include photos I haven't already shown.

July

July was very much dominated by the World Cup - we watched the final outdoors on a big screen in Peter's friend Kaveh's backyard. We also did a memorable UK roadtrip in July but I've shown more than plenty of those photos!


August

In between visiting the UK and France (Nice) we attended Wera's name giving ceremony - here she is with parents Åsa and Rikard. I managed the feat of taking lots of wonderful photos with our SLR camera and the zoom lens before discovering I had forgotten to put in the memory stick. Luckily I had brought the small digital camera as well.


September

On an autumn walk at the country house we made a not so successful attempt to take some artistic belly shots :)


October

Mum and I went to Copenhagen for a weekend


November

Our wedding was the event of the month of course!


December

Thanks my Secret Santa Katarina for your Christmas present! I had to open it right away of course! A hat, socks, mittens, towel and cool shoes for Belly Dancer!

13 comments:

  1. Å vilken fin julklapp!
    och du kul med dina bilder från gångna halvåret!! jag gillar ändå din magbild för du ser ut att njuta av solen och bara känna livet i dig som väl Madicken skulle sagt. :-)
    Och visst suger det när man upptäcker att man glömt minneskortet!! Usch! INGEN kul känsla. Men tur du hade med dig annan kamera ändå!
    Stor kram!!!!

    ReplyDelete
  2. Så rart du har beskrivit ditt senaste halvår.
    Minneskortglömskan känns nog igen:D. Det är attans förargligt när man märker att man har det hemma...

    Det kommande halvåret är förstås oerhört spännande för er del, när liten tittar ut i världen:).
    Jag önskar så mycket lycka till som man bara kan önska...

    En finfin dag önskas!

    ReplyDelete
  3. Västmanländskan - Jättefint! Jag återanvände Ho Ho-påsen till en annan julklapp :)

    Saltistjejen - Kul också att det är köpt ändå borta i Filippinerna,även om paketet skickats från Kiruna :)

    Jo, jag njöt av solen men ingen av de 20-30 bilder vi tog blev som vi tänkt. Tror egentligen kanske det bara är konstigt att dra upp tröjan och visa magen utomhus haha! Och Vildingen där inne undrade väl vad det var för ljus:) Vi har dock varit på professionell gravidfotografering och tagit bilder nu, dock inte utomhus!

    Förresten tycker jag Madicken är lite coolt namn men det blir nog inte det vi väljer ändå. Lite okonventionellt! :)

    Det var som tur är första- och förhoppningsvis sista - gången jag glömde sätta i minneskortet! Som tur är var jag heller inte deras officiella fotograf. Men irriterande var det för jag hade verkligen tagit så fina bilder!Jag tycker kameran ska varna att minneskortet inte är i!

    Kram!

    Pettas - Tack! Som jag skrev till Saltis här övan så har jag aldrig glömt minneskortet tidigare och jag hoppas det inte händer igen! Jag har lärt mig av misstaget. Nu när jag tömmer bilderna sätter jag alltid tillbaka kortet på en gång!

    Ja, det kommande halvåret blir klart spännande. Kan tänka mig att nästa halvårscheck domineras av en sak, eller person snarare :)

    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  4. Låter som ett händelserikt och trevlig halvår. Och jag är säker på att även nästa halvår blir MYCKET händelserikt och spännande - ska bli kul att följa det som händer! Trevlig helg!

    ReplyDelete
  5. Jag tycker att det var ett jättefint foto på dig i höstsolen med magen i profil som september månads bild. Stort grattis i efterskott till bröllopet. Lite annorlunda att gifta sig i november men vi har också några vänner som gift sig just denna månaden. Det blev väldigt vackert och mysigt. November får ett helt annat perspektiv då man har en sådan viktig dag.
    Ha en skön sista advent och god jul.
    KRam!

    ReplyDelete
  6. Vilket härligt halvår!! :) Tråkigt med minneskortet, men växande mage och giftemål kompencerae ju med råge. ;)

    ReplyDelete
  7. Mkt fint sammanfattat. BEEN there med minneskortet. TVI vad hemskt det är.
    USCH!!
    Fina bilder.
    OCH, vilket härligt paket från Katta!!
    Vilka bra julklappar alla verkar ha fått i den den här "swappen".

    ReplyDelete
  8. Ser ut som om du har haft en härligt halvår!

    Kram!

    ReplyDelete
  9. Grekland nu - Hela det här året har varit ett av mina bästa -först förlovning (och en resa till ett paradis i världen - Maldiverna) och sedan upptäckten att vi väntade barn och sedan höstens giftermål. Och fler semesterresor däremellan! Så jag kan inte klaga :) Men nästa halvår kanske slår det som sagt! :)

    Désirée - Tack! Den kanske är ganska bra ändå, den var onekligen en av de bästa i setet :) Tack även för gratulationerna! Ja, november är nog inte den populäraste bröllopsmånaden direkt men vi gillar att vara lite annorlunda :) Lättare att boka lokal i alla fall. Vårt nästa bröllop/fest nästa år blir nog september och det är nog lite lättare än maj-augusti också. Jag tycker också om att vi har något roligt att fira varje år i tråkiga och gråa november :)

    God jul så här i nedräkningsveckan! Kram!

    ReplyDelete
  10. Bejla - Jag kan inte klaga som sagt! :) Minneskortet glömde jag som tur är bara en gång och det var en massa andra som tog foton. Men om det varit en semesterresa eller vårt bröllop...då hade det inte varit skoj!

    Annika - Som tur är har det bara hänt mig en gång och jag har förhoppningsvis lärt mig läxan. Så fort jag tömt bilder så stoppar jag in det igen!

    Hoppas Katta sett att jag fått paketet! Skrev på hennes blogg men har inte fått något svar än. Vi kanske borde köra ett påskklappbyte om några månader så vi slipper vänta ett helt år till! :) Kram!

    Maioui - Inte bara senaste halvåret, utan hela året, eller från mars i alla fall!:) Kram!

    ReplyDelete
  11. Kul att du fått paketet! Jag tänker intensivt på dig nu och förstår att du har nedräkningen framför dig!

    Mmm,, ditt julbak såg smarrigt ut!

    Stor kram och ha lite julmys med grannen nu!

    Kram

    ReplyDelete
  12. Katarina - Tack så jättemycket! Vi ser fram emot att klä den lille/a i det lilla setet och särskilt skorna!

    Julbaket blev väldigt smarrigt! Det räckte inte till grannen dock :)

    Kram

    ReplyDelete